Firma Finpap Sp. z o.o powstała w 1996 roku na podstawie wpisu do rejestru KRS 0000191554, i jest kontynuatorem uprzednio działającej Spółki Cywilnej która istniała na rynku od 1991 roku.
Pierwsze miejsce działalności i zarazem siedziba to sklep spożywczo - przemysłowy w bramie przy ul. Półwiejskiej…Po latach marazmu, kiedy komuniści byli zmuszeni oddać władzę w kraju brakowało wszystkiego, ale przed wszystkim sklepów. Otwarcie sklepu nastąpiło jesienią 1990 roku, ale już wiosną 1992 wiedzieliśmy, że to nie ten kierunek i branża w której chcemy działać.
2 km dalej przy ul. Droga Dębińska latem 1992 roku w wynajętym parterowym baraku otworzyliśmy hurtownie papierniczą. Miejsce było doskonałe. Zaraz obok mieściła się wtedy przy Drodze Dębińskiej największa w Poznaniu giełda. Zbyt papieru pakowego i papierowych toreb o pojemności 0,25 kg - 10 kg był zagwarantowany. Do fabryk wtedy jeszcze jeździło się samemu. Po papier pakowy do Kostrzyna nad Odrą, po pergamin do Łomnicy koło Jeleniej Góry, po serwetki gastronomiczne do Żywca, a chusteczki kupowaliśmy z Klucza. Otwarcie na Franowie Wielkopolskiej Gildy Rolno-Ogrodniczej S.A. dokąd przenieśli się wszyscy producenci i kupujący zmusiło nas do zmiany profilu działalności.
Kolejna przeprowadzka w 1994 roku do budynków po Zarządzie Zieleni Miejskiej przy ulicy jeszcze wtedy Zamenhofa, zmienionej po dwóch latach na Jana Pawła II. Powiększyliśmy wtedy asortyment o artykuły szkolne i biurowe z naciskiem na papier ksero, składkę komputerową, papiery do faksów, ale utrzymując stale na wysokim poziomie sprzedaż papierów i toreb pakowych.
Na początku 1995 roku wprowadzamy do naszej oferty oferty etykiety samoprzylepne Zweckform, od razu w szerokiej gamie. Na dwóch firmowych regałach pomieściło się ponad 100 opakowań etykiet. Największymi odbiorcami (wtedy tylko detalicznymi) były instytuty z mieszczącego się nie daleko campusu Politechniki Poznańskiej.
Po 5 latach działalności stare budynki z lat 70-tych wymagały generalnego remontu. Dachy przeciekały, stary piec CO na koks, okna, podłogi, grzejniki Faviera.
Nie czekając aż nam dach spadnie na głowę, w czerwcu 1999 roku przeprowadzamy się kolejny już czwarty raz w dekadzie do nowo wybudowanego budynku przy ul. Głównej. Zajmujemy powierzchnię sprzedaży 300 m2 i magazyn 250 m2. Możliwość operowania wózkiem widłowym przyspiesza rozładunek palet, wózkiem „paleciakiem” mamy zapewniony wjazd bezpośrednio z magazynu na sale sprzedaży. Sprzedaż papierów biurowych rośnie o kilkadziesiąt procent rocznie. Wycofujemy się powoli z opakowań papierowych i artykułów szkolnych.
W nowym miejscu od przedstawiciela firmy Corex z Warszawy otrzymujemy piękne regały długie na prawie 10 metrów do ekspozycji etykiet Zweckform. Zapełniamy je praktycznie pełnym asortymentem produkowanym w Niemczech. Reklama w miejscowej prasie i dostęp od ręki do większości etykiet powoduje, że jesteśmy rozpoznawalni na lokalnym rynku. Sprzedaż etykiet rośnie jak na drożdżach.
Jesienią 1999 roku uruchamiamy sklep internetowy, „silnik” systemu opracowuje mała firma jednoosobowa. Wprowadzamy do katalogu całą ofertę etykiet. Około 300 pozycji. Największą bolączką był brak opisów produktów i zdjęć produktów. Jednak zauważamy z miesiąca na miesiąc pojawiające się zamówienia z całej Polski. W styczniu 2006 roku w branżowym miesięczniku Papierniczy Świat, znaleźliśmy się w zestawieniu 15-stu największych firm biuroserwisowych w Polsce.
Lata 2000-2010 to walka na rynku przetargowym, przy jednoczesnym stałym rozwoju e-commerce. Po 2010 roku wycofujemy się z przetargów, sprzedaż internetowa zapewnia nam rentowność, nowe marki pojawiają się w sklepie.
Od 2014 roku pojawiają się też nowe sklepy dedykowane konkretnej marce.
www.finpap.pl - to pierwsza platforma ogarnia całość asortymentu
Asortyment proponowanych przez firmę towarów jest bardzo rozbudowany - w stałej ofercie 10.000 różnego rodzaju artykułów biurowych.
Spółka umożliwia we własnym zakresie dostawy zakupionych towarów do miejsc wskazanych przez kontrahentów.
Regały asortymentu DYMO
Regały Avery Zweckform
Regały Durable